• 06-24754925
  • info@mginternetmedia.nl
  • Roosendaal
Geen categorie
Online marktonderzoek, wat heeft het voor zin?

Online marktonderzoek, wat heeft het voor zin?

Het doen van een online marktonderzoek is belangrijk voor jouw onderneming, maar waarom is dit precies zo? We hebben allemaal weleens gehoord van het doen van een marktonderzoek, maar grote kans dat je niet precies weet hoe dit in zijn werk gaat en hoe je dit moet aanpakken. In deze blog gaan we uitleggen hoe je het doen van een online marktonderzoek aan kunt pakken.

Wanneer doe je een online marktonderzoek?

Je doet een marktonderzoek om erachter te komen waar jouw bedrijf in de markt staat. Waarschijnlijk heb je een doelgroep voor ogen, maar weet je eigenlijk wel of je deze doelgroep ook daadwerkelijk benadert? Hier kun je achter komen met een online marktonderzoek. Daarnaast kan het interessant zijn bij het opzetten van een campagne. Zo kom je erachter of de boodschap die je over wil brengen wel goed zal vallen of niet. Ook als je bijvoorbeeld een nieuwe huisstijl krijgt, kun je dit voorleggen aan je doelgroep. Valt dit in de smaak? Of juist niet? Het is heel waardevol om dit te weten. Stel je besteedt veel geld aan een nieuwe campagne of een nieuwe huisstijl en het valt niet in de smaak bij de doelgroep. Dat is natuurlijk zonde.

Hoe doe je online marktonderzoek?

Er zijn verschillende manieren om het onderzoek te doen. Dit kan bijvoorbeeld door middel van representatief consumentenpanel. Je legt bij het panel een vraag voor en je krijgt simpelweg antwoord hierop. Dit representatief consumentenpanel moet natuurlijk wel overeenkomen met jouw doelgroep. Via Factsnapp.com is het mogelijk om een vraag of meer te stellen aan het panel, je kan hierbij zelf je doelgroep instellen. Binnen 1 uur kun je je resultaten al binnen hebben.

Verder is het natuurlijk mogelijk om een onderzoek te doen door middel van kwantitatief onderzoek. Dit kun je doen door middel van interviews. In je omgeving of binnen je netwerk kun je specialisten bepaalde vragen stellen die relevant zijn om erachter te komen hoe jouw bedrijf in de markt staat.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *